facebook

Ważne - zasady bezpieczeństwa, komunikaty, ostrzeżenia

>

Nie pomagaj się okraść. Zobacz, jak chronić swoje pieniądze

Czy dajesz obcej osobie klucze do swojego mieszkania? Pewnie nie. Ale dokładnie tak zachowujemy się w sieci. Nieświadomie stajemy się wspólnikami internetowych oszustów, ryzykując utratę pieniędzy.

Czas to zmienić! Dowiedz się, jak chronić swoje pieniądze przed cyberprzestępcami.

>

Nie daj się oszukać!

W związku z pojawiającymi się co jakiś czas doniesieniami o wyciekach danych z różnych firm i instytucji Zrzeszenie BPS ostrzega i uczula w kwestii zachowania zwiększonej ostrożności.

 

>

Uważaj na kontakt telefoniczny, sms’owy i mailowy ze strony oszustów

Uważaj na kontakt telefoniczny, sms’owy i mailowy ze strony oszustów o rzekomo zagrożonych Twoich oszczędnościach w banku – Komunikat FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP, Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości oraz Komendy Głównej Policji z dnia 11 stycznia 2023 r.

 

>

Filmy edukacyjne dla Klientów

Serdecznie zapraszamy Państwa do zapoznania się z filmami edukacyjnymi adresowanymi do Klientów banków. Opracowano je z myślą o Państwa bezpieczeństwie podczas koszystania z bankowości elektronicznej, zakupów w sklepach internetowych, ale też w celu popularyzacji bezpiecznych płatności bezgotówkowych. W filmach pojwiły się osoby znane i lubiane, które w prosty sposób zwracają uwagę na aspekty, którym warto poświęcić uwagę w dzisiejszych czasach.

>

Uważaj na fałszywe SMSy o przelewach BLIK!

Coraz częściej pojawiają się informację, że oszuści wysyłają SMS-y z linkiem do środków, które ktoś rzekomo przekazał Państwu za pomocą BLIK-a. Jeśli dostaną Państwo taką wiadomość, prosimy nie klikać w podany link! Ani my, ani operator płatności BLIK nie wysyłamy takich SMS-ów. Jeśli ktoś prześle przelew na telefon BLIK, środki automatycznie znajdą się na Państwa koncie, a Państwo nie muszą nigdzie potwierdzać, że chcą Państwo  je odebrać.

>

Uwaga! Oszustwa na pracownika banku – zobacz film edukacyjny

Fałszywe telefony od osób podszywających się pod pracownika banku stanowią dziś poważne zagrożenie dla ochrony danych osobowych. Jednym z najważniejszych wyzwań użytkowników sieci jest zachowanie anonimowości oraz nieuleganie presji podawania wrażliwych danych.

>

Uwaga – fałszywe połączenia telefoniczne przestępców podszywających się pod banki!

Komunikat – ostrzeżenie – Komendy Głównej Policji, FinCERT.pl – BCC ZBP i Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji z dnia 15 listopada 2021 r.

>

Zasady bezpieczeństwa związane z obsługą bankowości internetowej

Bankowość elektroniczna zdecydowanie ułatwia nam codzienne funkcjonowanie w dzisiejszym świecie. Jest bardzo przydatna, ale należy pamiętać o zachowaniu zasad bezpieczeństwa przy korzystaniu z tej formy dostępu do pieniędzy. Bardzo prosimy o zapoznanie się z niniejszym dokumentem. Przestrzeganie zawartych w nim zasad pozwoli uniknąć pułapek, jakie zastawiają na uczciwych ludzi przespcy.

 

Ostrzeżenie przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności

Komunikat
Prokuratury Krajowej,
Komendy Głównej Policji,
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskiego Centrum Konsumenckiego oraz
FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP
z dnia 15 maja 2019 r.

 

 

Ostrzegamy przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności.
Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez internet.

Jeśli podejrzewasz, że jesteś ofiarą internetowego oszustwa, zgłoś to jak najszybciej do swojego banku,
a następnie zespołowi reagowania na incydenty CERT.PL (pod adresem https://incydent.cert.pl/) oraz najbliższej jednostce Policji.
Wskazane powyżej instytucje przekażą Ci informacje na temat kolejnych kroków/działań. Masz też prawo złożyć reklamację do swojego banku.

Więcej szczegółów znajdą Państwo w tym dokumencie.

Nie daj się oszukać przez telefon!

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na podejrzane połączenia telefoniczne czyli ataki typu Voice Phishing.

 
Voice Phishing to oszustwo polegające na podszywaniu się pod pracownika lub infolinię Banku.
Zamknij x
W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.