Fałszywe telefony od osób podszywających się pod pracownika banku stanowią dziś poważne zagrożenie dla ochrony danych osobowych. Jednym z najważniejszych wyzwań użytkowników sieci jest zachowanie anonimowości oraz nieuleganie presji podawania wrażliwych danych.
Publikujemy film edukacyjny przygotowanym przez WIB a sfinansowany przez większość banków – w tym zrzeszenia oraz niezależne banki spółdzielcze. Film można wykorzystać do edukowania klientów, publikując go w mediach społecznościowych czy na swojej stronie www.
> nie poprosi o instalację aplikacji do kontroli nad Państwa komputerem;
> nie zapyta o login i hasło do logowania, do bankowości elektronicznej;
> nie poprosi o podanie pełnych informacji dotyczących karty płatniczej (kodu CVV/CVC).
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do otrzymanego telefonu, informacji lub powiadomienia, należy natychmiast rozłączyć się i zadzwonić na infolinie banku, aby zweryfikować zaistniałe zdarzenie.
Więcej filmów edukacyjnych zamieściliśmy tutaj.