Za koszty rezygnacji z podróży albo przerwania podróży, uważa się koszty w wysokości do 100% udokumentowanych wydatków poniesionych przez Ubezpieczonego, wyłącznie wynikających z zawartej przez Ubezpieczonego umowy podróży, które zostały utracone i nie zostały zwrócone przez organizatora, przewoźnika lub dystrybutora, w związku z rezygnacją z podróży albo przerwania podróży.
Zakres ubezpieczenia:
Ubezpieczeniem może zostać objęta umowa podróży – dokument wydany (również podczas sprzedaży internetowej) przez organizatora, przewoźnika lub dystrybutora, na rzecz Ubezpieczonego, który zawiera warunki umowy, miejsce pobytu, numer umowy i cenę, datę i godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia, za umowę podróży uważa się:
• umowę uczestnictwa w imprezie turystycznej,
• umowę uczestnictwa w rejsie,
• umowę rezerwacji noclegu,
• umowę czarteru jachtu,
• umowę wynajmu auta osobowego lub kampera,
• umowę uczestnictwa w konferencji, szkoleniu, kursie, warsztatach,
• bilet na wydarzenie kulturalne o charakterze sportowym, artystycznym lub rozrywkowym,
• bilet lotniczy, promowy, autokarowy, kolejowy.
Jednocześnie można ubezpieczyć kilka umów podróży pod warunkiem, że zostały zawarte tego samego dnia.
W przypadku zawierania umowy ubezpieczenia obejmującego więcej niż jedną umowę podróży, jako sumę ubezpieczenia należy wskazać łączny ich koszt.
W przypadku gdy umowy podróży zostały zawarte w różnych dniach, wówczas każda z tych umów wymaga zawarcia odrębnej umowy ubezpieczenia „Generali, z myślą o koszach rezygnacji z podróży”.
Suma ubezpieczenia:
Suma ubezpieczenia wskazana w dokumencie ubezpieczenia jest sumą łączną dla wszystkich Ubezpieczonych i jest równa cenie zawartej w umowie podróży, z zastrzeżeniem, że nie może przekroczyć 30.000 PLN na jednego Ubezpieczonego.
Więcej szczegółów znajdą Państwo w ulotce oraz w oddziałach Banku.